Oct 7, 2009


Al-Fatihah kepada atokku, Razlan bin Aziz,berumur 82 tahun yang telah meninggalkan dunia ini pada 14 syawal bersamaan 3 Okt 2009 sabtu lepas pada pukul 12 tgh hari ..

last aku jumpe atok aku time nk balek KL mase raye ke-3. aku cium pp die, ckp kat atok, jage diri.. cepat sembuh. atok iyekan aje. atok pon pesan, jgn kawan dgn org2 x gune, blajar rajin2.. haih . aku rindu sgt kat atok.

dulu time aku kecik, mak aku suh atok ngn opah jage atas sbb ape ntah,tak ingat.. start dari aku lahir, sampai tadika aku duk kampung, so aku rapat gle ngn atok & opah..haha .. aku slalu suh atok bawak aku jln ronde2 kat kuale kangsar .. atok blikan aku helmet power ranger.. sumpah aku xkan lupe sampai mati. ade satu hari tu, aku cabut taik lalat kat tgn kiri aku, pasuh bagitau kat kaklong.. kaklong ckp, ni boleh mati ni, aku dah nangis gle2 dah.. pasuh atok ngn opah letakkan minyak gamat kat tempat tu..

pasuh time mak abah aku nk amik aku,skola tadika kat KL, aku merengek, xnk ikut. aku pakse atok ngn opah ikut.. haha.

sabtu lepas, time atok aku meninggal, aku sampai je kampong.. menangis aku tgk atok dah terbujur kat depan, tinggal jasad.. aku cium dahi atok. kat situ gak aku menangis .. aku tgk opah sedih sgt. time nk angkat g mandikan jasad atok, aku angkat skali, aku mandikan atok, lap badan atok, kapankan atok.. and then sembahyang jenazah.. .. kaklong ckp, "kenape akem balek lambat, atok nk jumpe akem".. time tu aku meraung gle babi kat situ. rase cam nk terjun sungai perak kot.. haha.. sedih sial ! time kebumikan atok sebelom asar.. aku angkat keranda atok, pasuh diorang letak atok dlm kubur.. dalam sgt. mesti atok sunyi dlm tu.. mase diorang timbuskan tanah.. aku rase nk pitam .. aku dah takde atok. atok aku yang paling aku sayang, dah takde. aku macam tak dpt terime kenyataan time tu. haih

skang ni baru aku dpt terime skit demi skit, yang kenyataannye atok dah takde. ALLAH lebih sayangkan atok. aku bersyukur sgt2 anak-anak atok semuanya ade.. jage atok time atok sakit dulu.

terime kaseh atok, sbb jage akem time kecik2 dlu. tahan dgn kenakalan akem time kecik dlu.
terime kaseh atok, sbb terime akem dulu time abah mak suh atok jage akem.
terime kaseh atok, bawak akem jalan2 dlu..belikan akem gule2.
terime kaseh atok, untuk kasih syg atok kat akem dlu.
terime kaseh atok, kerana anggap akem ni cucu kesayangan atok ngn opah.
terime kaseh sgt sgt atok..
akem tak akan lupe jase atok sampai bile bile. terime kaseh atok dan mintak maaf, akem x sempat jumpe atok buat kali terakhir seblom atok meninggalkan dunie ni. harap atok maafkan akem, tok.

semoga roh atok dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yg beriman.

1 comment:

wanie said...

Moga atok b di tempatkan bersama orang2 yg beriman..aminn..